Vraag:
Wat moet mijn dagelijkse calorie-inname zijn?
Shevliaskovic
2015-04-07 02:06:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hoe kan een volwassene met een goede gezondheid erachter komen hoeveel calorieën zijn dagelijkse inname moet zijn?

Ik vraag niet om afvallen / aankomen; gewoon om mijn gewicht te behouden.

Twee antwoorden:
#1
+7
JohnP
2015-04-07 05:24:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als benadering bestaan ​​er verschillende vergelijkingen voor het berekenen van een basaal / rustmetabolisme. Dit zijn:

  • Harris-Benedict
  • Harris-Benedict herzien
  • Cunningham
  • Katch-McCardle
  • Mifflin St. Jeor

Elk van deze factoren houdt rekening met verschillende factoren zoals leeftijd, vetvrije massa, geslacht in verschillende accenten om te komen tot een basaal of ruststofwisseling. Dit tarief is in feite het aantal calorieën dat u dagelijks nodig heeft om de hele dag door eenvoudig in en uit te ademen. Als je ze allemaal doorloopt en dan gemiddeld, zou je redelijk dicht bij je basisbehoeften moeten komen. Er zijn al veel rekenmachines op internet geprogrammeerd met deze formules, of je kunt ze hier op de wikilink downloaden.

Als je dat eenmaal hebt, kun je een kijkje nemen op de verschillende sites op internet die calorieverbruik hebben voor verschillende activiteiten, zoals huishoudelijk werk, kantoorwerk, gewichtheffen, hardlopen, eigenlijk vrijwel elke activiteit. De meeste hiervan zijn weer benaderingen, de beste grafieken houden rekening met lengte / gewicht / leeftijd / geslacht. Voeg die toe aan je BMR, en je zou bijna een dagelijkse inname nodig hebben.

Maar het enige dat je echt hoeft te doen, is je gewicht bijhouden. Let op eventuele langetermijntrends op de weegschaal, en als u aankomt, verminder dan de calorie-inname of voedselmake-up (gezonder versus ongezond). Als u te veel afvalt, eet dan meer. Schrik niet van dagelijkse schommelingen, u kunt gedurende een dag behoorlijk variëren. De beste gok is om jezelf dagelijks onder dezelfde omstandigheden te wegen.

Als je het geluk hebt een universiteitslaboratorium of iets dergelijks te hebben dat algemene testen voor het publiek ondersteunt (je kunt af en toe meedoen aan een testfase van een kinesiologieles waar ze onderwerpen nodig hebben), kunt u een uitgeademde gasanalyse krijgen, en dit kan u een zeer nauwkeurige schatting geven van het aantal verbrande calorieën tijdens een specifieke activiteit. Dit is enigszins zeldzaam en / of kostbaar.

#2
+4
Rana Prathap
2015-04-07 09:39:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

JohnP heeft er al het juiste antwoord op gegeven, maar hier is een snelle oplossing als je niet zo veel met al die berekeningen bezig bent.

Hoeveelheid calorieën die je elke dag zou moeten nemen = Basaal metabolisch Tarief over 24 uur X Fysiek activiteitenniveau

Het fysieke activiteitsniveau voor de meeste mensen met een zittende levensstijl kan veilig worden aangenomen als 1,53 (een grove generalisatie). Dus als je 1,53 gebruikt in de bovenstaande formule, komt de caloriebehoefte neer op

dagelijkse behoefte in kcal / kg = (24 x 1,53 x gewicht in kg)

Dus voor een man van 72 kg, zonder andere comorbiditeiten met een zittende levensstijl die wil wachten, is de caloriebehoefte 2644 kcal per dag. Als je een actieve levensstijl hebt, vervang dan 1.53 door 1.8 en dan wordt de formule

dagelijkse behoefte in kcal / kg = (24 x 1,8 x gewicht in kg)

Aangezien PAL (niveau van fysieke activiteit) van persoon tot persoon verschilt, is het niet juist om aan iedereen dezelfde formule te geven. Dit zijn echter veilige benaderingen. Deze pagina geeft een tabel met geschatte PAL's.

http://www.ivyroses.com/HumanBiology/Nutrition/Physical-Activity-Level.php



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...