Vraag:
Rechterpols pijn door het gebruik van een computermuis
Shimmy Weitzhandler
2015-04-02 08:02:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik ben Shimmy, bijna 30 jaar oud, man, 6 ', 158 lbs.

Ik ben een zware computergebruiker en zit lange intervallen voor mijn homedesk (5-18 uur per dag).

Ik gebruik de computer voornamelijk om met tekst te werken (softwareontwikkeling), tekst te selecteren, menu's te openen, slepen en neerzetten enz.

In seizoenen, afhankelijk van hoe zwaar ik zit aan mijn bureau heb ik last van belasting en pijn aan de rechterhand.

Het kan komen door de verkeerde stoelhoogte of bureauopstelling, verkeerd zitten, handsteun of wat dan ook. Help me alsjeblieft erachter te komen wat het probleem veroorzaakt, wat betekent dit soort pijnsignaal en wat kan ik doen om het te voorkomen en eventueel gerelateerd letsel.

Ik vermoed dat het komt door de handsteun, is het gerelateerd? Zo ja, moet ik er dan mijn hand op laten rusten / uitrusten? Moet ik het volledig verwijderen? Moet ik mijn stoel een beetje optillen? Zijn er nog andere muisconfiguraties en andere alternatieven om te overwegen?

enter image description here
In de voorgaande afbeelding probeerde ik op deze foto de kanalen te markeren die ik pijn voel, maar het meeste is ofwel op de polsgewricht (tussen arm en hand), en aan mijn hand boven.

Ik gebruik de Tzora Rialto stoel, niet dat ik denk dat iemand het weet, maar het is een behoorlijk aanpasbare stoel , Ik weet gewoon niet hoe ik de juiste configuratie moet kiezen (je kunt de beschikbare aanpassingen op hun website zien, zie het middelste tabblad onderaan):
enter image description here

Hier zijn enkele foto's van mijn bureauopstelling en mijn hand zoals ik er normaal op zit:

enter image description here enter image description here enter image description here

"zware" en "lange intervallen" zijn te vaag. Hoe lang elke dag?
@Miati gaat dit je helpen om je op het antwoord te concentreren? Hoe dan ook, nieuwsgierigheid is ook een belangrijke factor en daarom heb ik mijn vraag bijgewerkt. Wordt nu ~ 15 uur per dag als zwaar beschouwd?
is uw computergebruik thuis of op het werk?
en je leeftijd / geslacht kan helpen ...
@JonMarkPerry Nu is het mijn beurt om nieuwsgierig te zijn: hoe gaat dit je helpen om het antwoord te verfijnen? Maakt het uit of ik getrouwd ben? Schoenmaat? Oogkleur? Noem maar op en ik zal u graag elk detail vertellen!
als je 83 bent, is het antwoord anders dan als je 13 bent. Ik denk niet dat seks er zo veel toe doet. ik kan niet enorm besluiten om de mijne een opmerking of antwoord te geven, dus ik zal dapper zijn en er een antwoord van maken
@JonMarkPerry ga ervoor, vriend!
@JonMarkPerry Geslacht maakt echt een verschil: vrouwen zijn doorgaans meer vatbaar dan mannen voor CTS omdat de pols (en dus de carpale tunnel) smaller is.
Vier antwoorden:
#1
+3
Shimmy Weitzhandler
2015-04-02 09:27:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Na een tijdje verschillende bewegingen met mijn muis te hebben geëxperimenteerd, weet ik nu zeker dat het te maken heeft met de inspanning die ik besteed aan muisbewegingen.

Ik heb het gevoel dat het de handbeweging is die de pijn in plaats van klikken.
Hoe dan ook, mijn systeem (Win8.1) is geconfigureerd met maximale snelheid, maar ik denk dat dit al in een ander bereik past.

Wat mij ertoe bracht naar de volgende conclusies over de muisomgeving, waarvan ik zeker weet dat ze mijn handpijnproblemen zullen oplossen.

  • Bedrade muis (in tegenstelling tot draadloos) vertraagt ​​niet alleen de muis, maar houdt ook de muis tegen en dwingt de hand om extra aan de muis te moeten trekken
  • Een gladde en schone muismat - om muisobstakels te vermijden en soepel te bewegen
  • Een schone muisbodem
  • Een lichte muis
  • Led van muis die zeer efficiënt reageert

Ik zou willen dat er een zwevende muis zou zijn. Dat zou zeker veel problemen oplossen.

Zal blijven updaten nadat ik mijn omgeving heb hersteld. Het kan even duren voordat ik ga winkelen, maar ik zal zeker updaten zodra ik nieuws heb.

UPDATE

Zoals sommigen hier suggereerden, begon ik de muis met mijn linkerhand, wat ook een geweldige oplossing is. In het begin inderdaad een grote uitdaging, maar de voordelen zijn niet alleen gezondheid en geen pijn, maar ik denk dat het ook de gevoeligheid van de linkerhand, pols en vingers ontwikkelt.

Goed punt, de muissnelheid is ook erg belangrijk (+ hoe goed de muis glijdt).
@Ditto! Ik was bezig met het bewerken van mijn post en moest mijn meisje naar school sturen, ik drukte op de verzendknop en zag je haakje. Ik denk dat dit de belangrijkste factor is: inspanning die wordt besteed aan muisbewegingen.
#2
+3
Miati
2015-04-02 19:59:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

De afbeelding die u tekende om de pijn weer te geven, is bijna perfect uitgelijnd met uw polsspieren, met name: Boek

  • Extensor Carpi Radialis Longus
  • Extensor Carpi Radialis Brevis
  • Extensor Carpi Ulnaris

Voel je de pijn op de handpalm (anterior) kant ook? De bovenstaande spieren werken met: Boek

  • Flexor Carpi Radialis
  • Flexor Carpi Ulnaris

om een ​​ulnaire (richting pink) en radiale (richting duim) afwijking (beweging) van de pols

Als u tijdens uw dagelijkse 5-18 uur intensief gebruik van de muis maakt, is pijn in de pols zinvol. Het beste is om de hand te laten rusten van deze bewegingen, wat betekent dat u de muis niet meer gebruikt.

Je zegt dat je Windows gebruikt, maar als je veel met tekst te maken hebt, zou ik eigenlijk Vi of Vim aanraden. Vi is ontworpen om het niet gebruiken van de muis en het gebruik van sneltoetsen voor alles. Ik ben er vrij zeker van dat Vi beschikbaar is voor Windows Zoeken

Ik ben een sneltoetsgeek en ben erg bekend met de beschikbare sneltoetsen op het toetsenbord overal, maar ik moet nog steeds de muis gebruiken voor slepen en neerzetten en een aantal andere acties waarvoor te veel TAB-persen enz. Op het toetsenbord nodig zijn.
Ik ben meestal een VS-gebruiker ...
#3
+2
P i
2015-05-13 00:32:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb acuut geleden onder dit fenomeen en heb elk item in de lijst in het geaccepteerde antwoord geprobeerd (evenals vele andere).

Het belangrijkste dat ik ontdekte, is het scheiden van de klik van de beweging. Dus de ene hand beweegt en de andere klikt.

Ik heb de "Fn" -toets linksonder op mijn Apple draadloze toetsenbord toegewezen aan de linkermuisknop met behulp van "Karabiner".

Ik gebruik een gel-muismat en houd de muis tussen de duim en de derde vinger.

Wat mij opviel is dat je bij typische muisbewegingen de positie van de muis moet vastklemmen terwijl je klikt, zodat deze niet Ze bewegen zelfs geen pixel.

Als je ziet dat kinderen de muis proberen te gebruiken, zul je zien dat ze aanvankelijk moeite hebben met klikken, de klik smeert en verandert in een sleep. Als je de muis met je andere hand probeert te gebruiken, zul je je hiervan bewust worden.

En ik denk dat het de beweging is van een pees door de pols en arm in deze staat van spanning die de pijn veroorzaakt.

Eerder heb ik een voetpedaal gebruikt om de klik uit te voeren. Ik heb het opgetuigd zodat het zich onder mijn hiel bevindt, en door op te tillen ontstaat de muis omlaag. Zodat de voet van nature in een ontspannen positie staat. Aanvankelijk gebruikte ik dit samen met een hoofd-aanwijsapparaat, maar naarmate mijn gezondheid verbeterde, keerde het pad van de minste weerstand (over een aantal jaren) terug naar een conventionele muis.

Ook het afwisselen van handen voor de muis is een goed idee. Train uzelf om beide handen te gebruiken.

Het gebruik van spraakherkenning is ook essentieel om de handen te ontlasten. Ik zou nu niet meer zonder kunnen. Op OS X is dit nu uitstekend - ik heb niet eens een externe microfoon nodig.

Bovendien heb ik mezelf een staande werkruimte. Ik werk momenteel aan een werkruimte die zowel staan ​​als zitten ondersteunt.

#4
+2
Sympa
2015-11-12 07:57:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb een heel gemakkelijke oplossing die geweldig voor je zal werken. Ik had een soortgelijk probleem. Ik ontwikkelde een mogelijk verslechterd carpaal tunnelsyndroom aan mijn rechterhand. Ik heb mezelf gewoon geleerd om de muis met mijn linkerhand te gebruiken. Het is eigenlijk heel gemakkelijk. U hoeft echt niet ambidexter te zijn. Binnen 5 tot 10 minuten vergeet u waarschijnlijk dat u de muis gebruikt met uw niet-dominante hand. Als u dat doet, verdwijnen uw problemen met uw rechterhand. U zult na verloop van tijd merken dat deze problemen aan de andere kant kunnen verschijnen. En als dat gebeurt, ga je gewoon terug naar de andere hand totdat de linkerhand rust. En, schakel dan weer terug.

Ik heb ook een regime gehandhaafd waarbij ik mijn linkerhand op het werk gebruik, waar ik het grootste deel van mijn muizen doe. Maar als ik thuis ben, schuif ik terug naar mijn rechterhand. Dat heb ik jarenlang met succes gedaan zonder aan beide kanten grote problemen. U kunt een versie hiervan proberen.

Klinkt interessant. Momenteel heb ik geen pijn meer. Ik zorg ervoor dat mijn muis heel gemakkelijk beweegt zonder extra moeite, maar dat zou ik moeten proberen. Bedankt voor het delen, Gaetan.
Mijn strategie kan ook preventief werken. Telkens wanneer u voelt dat uw rechterkant een beetje gevoelig wordt en rust nodig heeft, verschuift u een tijdje naar de linkerkant. En je komt wel goed.


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...