Vraag:
Kan een schoolslag schadelijk zijn voor de rug?
Shlublu
2015-04-02 14:36:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb veel tegenstrijdige dingen gehoord die te maken hebben met de schade die een schoolslag kan aanrichten aan de rug. (Allemaal tijdens informele discussies. Ik heb hier geen referenties om op te nemen, dus mijn vraag).

  • Sommigen zeggen dat zwemmen alleen goed kan zijn voor de rug en de rest van het lichaam

  • Anderen zeggen dat schoolslag schadelijk kan zijn voor de rug, zelfs als de zwemmer zijn / haar hoofd onder water laat. (Er moet dus veel zorg worden besteed aan de techniek, zelfs in een recreatieve context).

Ik verwacht dat de waarheid ergens tussen deze twee uitersten in ligt, maar ik heb geen manier om er zelf achter te komen.

Reacties verwijderd. Gelieve geen antwoord te geven in opmerkingen.
Twee antwoorden:
#1
+5
michaelpri
2015-04-04 08:21:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

In de meeste gevallen is zwemmen een goede oefening. Lichtzwemmen is ook een therapie voor mensen met gewrichts- en rugpijn. De schoolslag is meestal niet de aanbevolen beroerte voor therapie, omdat deze, als deze onjuist wordt uitgevoerd, schadelijk kan zijn.

Omdat je je hoofd steeds weer omhoog moet brengen om te ademen, worden de gewrichten in je bovenrug en nek gestrekt en krijgen ze te maken met veel stress door herhalende bewegingen. Dit kan veel pijn veroorzaken, vooral bij degenen die eerder rugklachten hebben gehad. Als u uw hoofd omhoog houdt en naar voren kijkt, kunnen uw heupen ook zakken, wat de onderrug extra belast. Dit kan leiden tot extra rugklachten, zoals hyperextensie.

Er zijn enkele tips om rugpijn te voorkomen bij het zwemmen van de rugslag.

  • Houd je hoofd zo lang mogelijk onder water; het dragen van een veiligheidsbril helpt hierbij

  • Probeer je hoofd naar beneden te laten kijken in plaats van naar het einde van het zwembad

  • Ga zwemmen zwemlessen - zweminstructeurs zijn overal te vinden, en als je echt pijnloos de schoolslag wilt zwemmen, dan zou het goed zijn om erover na te denken.

Over het algemeen is er een middenweg tussen de dingen die u hebt gehoord, maar het tweede dat u noemde, is waarschijnlijk nauwkeuriger. Als je het goed doet, komt alles goed, maar als je het verkeerd doet, kun je je rug verwonden.


Zwemmen en rugpijn

Laten we voorkomen dat we in de chat aan de slag gaan met langdurige debatten, tenzij ze rechtstreeks verband houden met het vragen om verduidelijking of het bewerken van correcties in het bericht. Chat is een betere locatie voor dergelijke activiteiten. Bedankt.
#2
+1
kenorb
2015-04-06 20:05:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

In het algemeen wordt hydrotherapie aangeraden en kan het de mobiliteit verbeteren, discomford helpen verlichten en het herstel van een blessure bevorderen.

Als je nek- of rugklachten hebt, kan het zijn dat schoolslag je toestand eerder verergert dan verbetert. , maar het kan gewoon te maken hebben met een slechte techniek. Blijf in beweging


In het onderzoek Prevention and Treatment of Swimmer's Shoulder (2006) kunnen we lezen:

De beweging van de schouder tijdens de schoolslag kan variëren, met meer beweging onder het wateroppervlak dan bij elke andere slag. Net als de vlinder worden de armen gelijktijdig bewogen door een beweging die begint in volledige flexie met interne rotatie. De ellebogen blijven echter gebogen tijdens de doortrek totdat de humerus volledig is geaddduceerd en in horizontale adductie is gebracht met onderarmen die elkaar raken. In tegenstelling tot de andere slagen, bewegen de handen nooit onder de heupen, dus de trekkrachten op de rotatormanchet die optreden tijdens de andere slagen aan het einde van de pull-through, treden niet op tijdens de schoolslag 1 .

Referenties:

  • [1]: Shapiro C. Zwemmen. In Shamus E, Shamus J, redacteuren. (eds) Preventie en revalidatie van sportblessures. New York: McGraw-Hill; 2001: 103-154


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...