Vraag:
Is overschrijding van de Amerikaanse ADH voor vitamine C gevaarlijk?
StrongBad
2015-04-01 03:24:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als ik reis, neem ik vitamine C-supplementen. Het product dat ik gebruik bevat 1000 mg vitamine C. Als ik op reis ben, neem ik elke dag meerdere doses. Deze manier overschrijdt de Amerikaanse ADH van 90 mg voor volwassen mannen. Is het slecht om te veel vitamine C in te nemen?

Vijf antwoorden:
#1
+10
michaelpri
2015-04-01 07:00:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Overbelasting van vitamine C leidt niet tot de dood. Bij ongeveer 1000 mg heeft u waarschijnlijk misselijkheid, diarree en buikpijn. 2000 mg is de dagelijkse limiet, en als u zo hoog wordt, zult u ernstigere bijwerkingen krijgen, zoals ernstige hoofdpijn, braken, brandend maagzuur, slapeloosheid en zelfs nierstenen. U zou waarschijnlijk niet zoveel vitamine C moeten hebben, dus als u elke dag meerdere doses van 1000 mg moet nemen, moet u met uw arts overleggen.

Concluderend is het innemen van zoveel vitamine C niet noodzakelijk 'gevaarlijk' ", maar het kan tot groot ongemak leiden en kan u in het ziekenhuis brengen.


Overdosering van vitamine: te veel vitamines innemen kan slecht zijn voor uw gezondheid, maar hoe Velen zouden er nodig zijn om u te doden?

#2
+10
kenorb
2015-04-02 16:53:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vitamine C (ascorbinezuur - een antioxidant en reductiemiddel) is in water oplosbaar (dus overtollige voeding wordt niet opgenomen) en overtollige hoeveelheden in het bloed worden snel uitgescheiden in de urine. Het vertoont opmerkelijk lage toxiciteit, maar LD 50 bij mensen blijft onbekend, gezien het ontbreken van gegevens over overlijden door accidentele of opzettelijke vergiftiging.

Door de overheid aanbevolen inname:

  • Amerikaanse dosisaanbevelingen voor vitamine C:

    • Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (volwassen mannen): 90 mg per dag
    • Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (volwassen vrouwen): 75 mg per dag
    • Toelaatbare bovenste inname (volwassen man): 2.000 mg per dag
    • Toelaatbare bovenste inname (volwassen vrouw): 2.000 mg per dag
  • 40 milligram per dag of 280 milligram per week in één keer ingenomen: de Food Standards Agency van het Verenigd Koninkrijk,
  • 45 milligram per dag 300 milligram per week: de Wereldgezondheidsorganisatie,
  • 80 milligram per dag: de Raad van de Europese Commissie voor voedingswaarde-etikettering,
  • 90 mg / dag (mannen) en 75 mg / dag (vrouwen): Health Canada 2007,
  • 60-95 milligram per dag: Amerikaanse National Academy of Sciences,
  • 100 mijl lligrams per dag: Japans National Institute of Health and Nutrition, maar het NIHN heeft geen aanvaardbaar bovenliggende inname-niveau vastgesteld.

Op basis van Amerikaanse aanbevelingen op het hoogste niveau is het nog steeds prima om tot 1 g per dag te nemen Het hangt echter af van uw lichaamstolerantie en eerdere inname (aangezien ongeveer 5-10 g nog steeds normaal kan zijn), vooral als uw lichaam het nodig heeft voor een optimale gezondheid en om het hoofd te bieden aan stress of infecties. Hoewel de maximale opslag van vitamine C in het lichaam grotendeels wordt bepaald door de nierdrempel voor bloed.

Als u echter de bovengrenzen van uw lichaams- / darmtolerantie overschrijdt, is over het algemeen een overdosis drugs gevaarlijk en veroorzaakt het enkele bijwerkingen. Relatief grote doses ascorbinezuur kunnen indigestie veroorzaken, vooral wanneer het op een lege maag wordt ingenomen, en het kan diarree veroorzaken. In één onderzoek in 1936 (doses van 6 g) werden toxische manifestaties waargenomen bij 5/29 volwassenen en 4/93. Symptomen van een overdosis vitamine C kunnen zijn: huiduitslag, misselijkheid, braken, diarree, blozen in het gezicht, hoofdpijn, vermoeidheid en verstoorde slaap. Evenals jeukende huid (prurutis), duizeligheid en buikpijn.

Het wordt meestal aangeraden om kleinere doses vaker (bijvoorbeeld elk uur) in te nemen, dan grotere doses in korte tijd om de endogene productie te simuleren en verhoog uw tolerantiedrempel. Aan de andere kant zou uw lichaam de dagelijkse inname "leren" en het zal vergelijkbare doses op dagelijkse basis verwachten.

Bron: Vitamine C

#3
+6
Miati
2015-04-01 10:03:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er zijn twee belangrijke soorten vitamines.

In vet oplosbaar en in water oplosbaar.

Je lichaam zal vetoplosbare vitamines opslaan, maar overtollig water weggooien oplosbare vitamines in uw urine. Vanwege deze in vet oplosbare vitamines dragen een groter risico op toxiciteit, terwijl in water oplosbare vitamines een groter risico op tekorten met zich meebrengen.

Enkele voorbeelden van in vet oplosbare 1 A, D, E, K

en in water oplosbaar 2 B, C

Je vindt het prima om elke dag 1k C in te nemen, maar het is onwaarschijnlijk dat je er meer baat bij hebt als het lichaam de 90 mg die het nodig heeft heeft opgenomen. Een pil opsplitsen in vieren (250 mg) en het met voedsel consumeren (om de kans op opname te vergroten) zou ook kunnen werken.

Wat betreft het gevaarlijke deel, ja. Hoe het ook mag lijken, meer is niet gelijk aan beter. Evenwicht en gematigdheid zijn de sleutelwoorden. Alles is gevaarlijk bij een overdosis, inclusief water, zuurstof of ____

#4
  0
Count Iblis
2015-08-12 08:32:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hoewel het nemen van 1 gram of zelfs meer misschien niet acuut toxisch is, zoals aangegeven in de andere antwoorden, zou je de vraag moeten overwegen waarom mensen of andere dieren niet in dezelfde mate zijn geëvolueerd om zichzelf van vrije radicalen te ontdoen als wanneer men 1 gram of meer vitamine C inneemt. Dus je kunt je afvragen of het naïeve beeld van vrije radicalen wel klopt, sommige recente onderzoeksresultaten suggereren dat dit niet zo is, zie bv. hier:

Het is belangrijk te bedenken dat vrije radicalen niet altijd schadelijk zijn voor cellen; in veel gevallen dienen ze als signalen om spiercellen aan te passen aan lichaamsbeweging via modulatie van genexpressie (9, 33). We hebben ontdekt dat training een toename veroorzaakt van 2 belangrijke antioxidantenzymen (Mn-SOD en GPx) in skeletspieren. We waren verrast om te zien dat vitamine C deze gunstige effecten van training voorkomt. Op basis van het paradigma dat enzymatische antioxidant systemen zoals Mn-SOD en GPx een eerstelijns verdediging bieden tegen ROS, wordt verwacht dat inspanning deze beschermende mechanismen kan induceren. Matige lichaamsbeweging verlengt de levensduur en vermindert de invaliditeit bij ratten (12) en mensen (15). We rapporteren hier dat inspanningstraining een toename van de expressie van antioxidante enzymen veroorzaakt, wat wordt voorkomen door de toediening van vitamine C.

Het is dus waarschijnlijk schadelijk en je moet het niet gebruiken. U kunt dit perspectief ook aannemen. We kennen niet alle relevante feiten over vrije radicalen, de manier waarop het menselijk lichaam ze verwijdert, alle zelfherstellende mechanismen die het lichaam doet naast het verwijderen van de vrije radicalen, elk gebruik van vrije radicalen in het immuunsysteem enz. enz. Het simplistische idee om het lichaam gewoon te overspoelen met vitamine C is niet gebaseerd op een diep begrip van hoe het lichaam werkelijk werkt. De relevante mechanismen zijn gedurende meer dan 600 miljoen jaar geëvolueerd.

Nu weten we dat vitamine C door dieren zelf wordt aangemaakt, die het niet via hun voeding binnenkrijgen. Pas als de voeding voldoende vitamine C bevat, stopt de aanmaak van vitamine C. Maar dit impliceert dat meer vitamine C niet beter is, omdat ons lichaam anders gewoon zelf vitamine C zou aanmaken naast wat we uit de voeding halen. Sterker nog, hoe meer we uit voedsel halen, hoe harder het lichaam zal werken om het te verwijderen, maar dat kost wat tijd en met 1 gram per dag krijg je een evenwichtssituatie waarbij er gewoon te veel vitamine C in de voeding zit. body.

Elk theoretisch argument waarom 1 gram per dag goed is, moet gebaseerd zijn op een grondige kennis van de relevante feiten, die nooit is gepresenteerd. Integendeel, er zijn alleen goede argumenten waarom het schadelijk is (in de zin van niet optimaal voor de gezondheid). Maar je kunt natuurlijk altijd klinische proeven doen, maar de uitgevoerde onderzoeken wijzen op schadelijke effecten die consistent zijn met de theoretische argumenten.

#5
-1
Omar Elfada
2015-08-10 00:29:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Volgens Dr. Cathcart's data (10 jaar, 9.000 patiënten) een normaal persoon kan 4 tot 15 gram vitamine C verdragen, verdeeld over 4 tot 6 doses over een periode van 24 uur zonder diarree te hebben.

Welkom bij Health SE. Zijn er nog andere bijwerkingen die kunnen optreden bij het innemen van te veel vitamine C? En hoe verspreid moeten de 4 tot 6 doses zijn? Ook lijkt 4-15 gram erg hoog. Weet u zeker dat dit is wat de referentie zegt?
Dit zijn slechts gemiddelden gebaseerd op enkele cijfers, in werkelijkheid is het een individuele zaak. Ik zou 1 gram Vit niet overschrijden. C bij elke enkele dosis, maar het hangt echt van de persoon af hoe gevoelig hij is voor medicijnen, de kwaliteit van het ingenomen product en of het op een lege maag wordt ingenomen of niet. Ten tweede heeft het geen zin om hoge doses in te nemen, het kan alleen maar schadelijk zijn.


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...