Vraag:
Wat zijn de effecten van het verwijderen van suikers uit een uitgebalanceerd dieet voor een verder gezond persoon
Von Huffman
2015-04-02 22:11:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Welke effecten zou het verwijderen van suikers uit een uitgebalanceerd dieet hebben op een verder gezond persoon? Ik heb gehoord dat zowel geraffineerde als natuurlijke suikers een negatieve invloed kunnen hebben op het lichaam. Is het veilig om alle suikers niet meer te consumeren?

Voor de duidelijkheid: bedoel je het verwijderen van "toegevoegde suikers" uit je dieet, zoals gewone tafelsuiker? Omdat ** [suiker] (http://en.wikipedia.org/wiki/Suiker) ** een algemene naam is die wordt gegeven aan veel stoffen die voorkomen in de meeste planten, vlees, zuivelproducten, granen, enz. Ik denk niet dat je alle soorten suikers in je eten wilt vermijden.
@JCPedroza: Zie [verschillende soorten suiker] (http://www.sugar.org/all-about-sugar/types-of-sugar/): normaal (witte suiker, extra fijne of fijne suiker), fruitsuiker, etc.
Ik denk niet dat het mogelijk is om alle suikers uit je dieet te verwijderen, maar je kunt wel toegevoegde suikers verwijderen.
Een antwoord:
#1
+9
arkiaamu
2015-04-03 14:30:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ten eerste zal het verwijderen van alle toegevoegde suikers uit uw dieet uw algemene gezondheid op de lange termijn zeker verbeteren vanwege het verminderde risico op diabetes: uw bloedglucosespiegel zal stabieler zijn met minder variabiliteit en uw dieet zal minder "lege calorieën" bevatten. Om te volharden op het werk, in hobby's, tijdens lichaamsbeweging en in het dagelijks leven, wordt geen toegevoegde suikers in een dieet opnieuw gebruikt. Ze zijn slecht.

Het verwijderen van koolhydraten uit uw dieet kan een negatieve invloed hebben, maar niet noodzakelijk. Klassieke koolhydraatarme diëten raden aan om alle stoffen met een hoge glycemische index (GI) uit uw dieet te verwijderen. Hoe hoger de GI, hoe sneller uw bloedglucosespiegel stijgt bij het verteren van het voedsel. Witbrood of witte rijst zijn voorbeelden van voedingsmiddelen met een hoge GI-waarde. In het uiterste geval kan een koolhydraatarm dieet resulteren in ketose, wat betekent dat uw lichaam licht zuur wordt en al uw energieverbruik het gevolg is van het verbranden van vet. Door alle koolhydraten te verwijderen, stopt de citroenzuurcyclus in de cellen en dit resulteert in de vorming van ketonen die zuur zijn.

Ketose kan uw gewichtsverlies verbeteren door efficiënter vet te verbranden. Hierin zijn echter aanzienlijke variaties tussen proefpersonen. Koolhydraatarme diëten en daaropvolgende ketose kunnen misselijkheid, hoofdpijn en algemene ziekte tot gevolg hebben. Niet alle mensen tolereren koolhydraatarme diëten of ketose.

Als je langdurige oefeningen doet, kan ik je niet aanraden om stoffen met een hoge GI uit je dieet te verwijderen. Skeletspieren hebben veel energie nodig tijdens langdurige oefeningen. De belangrijkste energieopslag is spierglycogeen. Dit wordt geconsumeerd bij langdurige oefeningen en nadat het op is, begint het lichaam vetten en eiwitten te gebruiken. Voedingsmiddelen met een hoge GI-waarde zijn belangrijk om de opslag van spierglycogeen na het sporten te herstellen. Daarom is het verwijderen van bijvoorbeeld witte rijst uit uw dieet niet goed voor lichaamsbeweging als deze meestal lang duurt. Interval- of krachttraining is een ander probleem. Het is ook belangrijk op te merken dat zelfs een lange dag op het werk vergelijkbaar kan zijn met langdurige training. Hoe goed uw lichaam het gebrek aan spierglycogeen verdraagt, hangt sterk af van uw algemene gezondheid en conditie.

Ik moet een verduidelijkend twistpunt toevoegen. Uw bewering dat u bijvoorbeeld witte rijst uit uw dieet schrapt, is niet goed voor lichaamsbeweging als ze meestal lang duren ... is gewoon niet voor iedereen waar. Als u al een tijdje in een staat van ketose bent (bijvoorbeeld weken, waar is uw norm geworden), dan kunnen en zullen de meeste mensen op vet gebaseerde energie effectief gebruiken, zowel opgeslagen als via de voeding. Persoonlijk raakte ik altijd een muur na ongeveer een uur vrij hard trainen totdat ik me helemaal aan mijn keto had aangepast. Het is niet ongebruikelijk dat ik nu 2 of meer uren hard aan het hardlopen of fietsen ben.
Dit ontbreekt aan referenties. Verder: het is niet helemaal slecht, maar meestal gaat het niet om het elimineren van monosachariden uit de voeding.


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...