Vraag:
Wat zijn enkele natuurlijke manieren om de bloeddruk te verlagen?
Kenshin
2015-04-02 16:21:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wat zijn enkele natuurlijke, op bewijzen gebaseerde benaderingen die kunnen worden gebruikt om de bloeddruk te verlagen bij een patiënt met hypertensie, of om hypertensie te voorkomen bij een verder gezonde patiënt?

Drie antwoorden:
#1
+13
michaelpri
2015-04-03 05:51:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink
  • Wandelen

    • Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar de effecten van lopen en hoge bloeddruk
    • Een Koreaanse studie 1 had 23 mannen met hypertensie; ze ontdekten dat een wandeling van 40 minuten hielp om de bloeddruk van de proefpersonen te verlagen.
  • Eten 2

    • Vermijd zout (natrium) omdat het uw bloedvaten zwaarder belast, wat uw bloeddruk verhoogt
    • Eet fruit en groenten (appels, bananen, druiven, broccoli, wortelen) omdat ze kalium, magnesium en vezels bevatten, die allemaal helpen om de bloeddruk onder controle te houden, en ze zijn ook laag in natrium
    • Andere goede voedingsmiddelen om te eten zijn noten, peulvruchten en gevogelte
  • Ontspanning 3

    • Stress is een indirecte oorzaak van hoge bloeddruk druk; soms gaan mensen om met stress door ongezonde dingen te doen, zoals roken of junkfood eten, wat de bloeddruk kan verhogen
    • Meditatie is een geweldige manier om stress te verminderen
    • Krijg meer slaap

[ 1] De effectgrootte-analyse van training op lichaamssamenstelling, bloeddruk en fysieke fitheid bij Koreaanse volwassenen

[ 2] WebMD - Hoge bloeddrukdieet

[ 3] American Heart Association - Stress and Blood Pressure

Hoe zit het met afvallen? Helpt dit ook?
@Mew Ik zou aannemen dat dit zou helpen bij het afvallen, vooral bij het lopen en gezond eten.
ja ik vraag me wel af of het gewicht zelf een onafhankelijke factor is naast lichaamsbeweging en voeding
@NinjaDoc Ja, het gewicht is een onafhankelijke factor. Door overgewicht te verliezen, zal de bloeddruk dalen. Het verlaagt ook het cholesterolgehalte.
#2
+1
John
2016-08-10 13:44:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er zijn momenteel slechts twee hoofdsupplementen die u kunt nemen om de bloeddruk te verlagen, naast het advies van alleen meer bewegen , gezond eten en ontspannen sterk>.

Hibiscus Sabdariffa

Hibiscus Sabdariffa (Roselle of Sour Tea) is een thee waarvan de meestal donker gekleurde bloemen worden gebruikt om te brouwen. Het lijkt de opname van koolhydraten tot op zekere hoogte te remmen en lijkt effectief te zijn in het verlagen van de bloeddruk.

Dosering: 10 mg

De 10 mg verwijst naar het totale anthocyaninegehalte, dat lijkt te zijn wees het actieve ingrediënt; de exacte hoeveelheid anthocyanen moet op het etiket worden vermeld, of kan worden bereikt met 5-10 g van de bloemkelk gedrenkt in thee. Thee kan worden gebruikt in plaats van suppletie en zou even effectief moeten zijn.

Knoflook

Knoflook (Allium sativum) is een voedingsproduct dat de immuniteit kan verbeteren en cardiovasculaire gezondheid. Knoflooksuppletie lijkt de bloeddruk te verlagen, en de omvang is redelijk respectabel bij personen met hypertensie (ongeveer 10 punten systolisch of 8-10%), terwijl er een kleinere maar huidige afname is bij personen met een normale bloeddruk.

#3
-1
Zero
2016-09-03 11:27:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Het belangrijkste bij het omgaan met essentiële hypertensie: als u niet binnen het aanbevolen BMI-bereik valt, afvallen. Probeer de onderkant van het normale / gezonde BMI-bereik te bereiken.

Goed eten, lichaamsbeweging, slaap, ontspanning enz. Zijn allemaal essentieel, maar je moet je concentreren op gewichtsverlies.

BMI is een vreselijke marker om iemands gezondheid te beoordelen.
Afvallen is het eerste waar u zich op moet concentreren om de bloeddruk te verlagen. Wie zei dat BMI een geweldige marker of een symptoom is? Het vertelt u alleen of u overgewicht, normaal gewicht of ondergewicht heeft. U bent vrij om uw BMI, lichaamsvetpercentage, een spiegel of welke andere fraaie maatstaf dan ook te gebruiken om te bepalen of u overgewicht of normaal gewicht heeft.
Dat is mijn punt, voor iedereen die met enige regelmaat traint in de sportschool, zal hij waarschijnlijk als "overgewicht" worden beschouwd, terwijl dat zeker niet het geval is.


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...